SAM 3086Τήν Ἀκολουθία τῶν Γ΄ Χαιρετισμῶν τῆς Θεοτόκου καί Ἀειπαρθένου Μαρίας ἐτέλεσε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ στόν Ἱερό Ναό τοῦ ἁγίου Γεωργίου Ἀπολλωνίας τό ἀπόγευμα τῆς Παρασκευῆς, 21ης Μαρτίου τ. ἔ.. Ὁ Ἐφημέριος τοῦ Χωριοῦ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Στέφανος Τσιγκερλιώτης μέ τό πλήρωμα τῆς Ἐνορίας ὑπεδέχθησαν τόν Ἐπίσκοπό μας καί ἀνέπεμψαν στήν Κυρία τῶν Ἀγγέλων τήν εὐχαριστήριο αὐτή καί ἱκετήριο δέηση πού συγκινεῖ τόν Λαό τοῦ Θεοῦ, ἐκφράζοντας τόν ἐσωτερικό του κόσμο πρός τό πρόσωπο τῆς Μητέρας τοῦ Θεοῦ.

SAM 3095Στήν ὁμιλία του ὁ Σεβασμιώτατος παρετήρησε ὅτι ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος εἶναι ἕνα ποίημα πού μέ θεολογική μοναδική σαφήνεια καί ζηλευτή φιλολογική ἀρτιότητα περιγράφει καταπληκτικά τήν “νέαν κτίσιν” πού ὁ Τριαδικός Θεός ἔπλασε στή μήτρα τῆς Παναγίας μας μέ τή σύμφωνο, βεβαίως, γνώμη καί συμβολή της, κατά τό ἀνθρώπινο. Εἶναι ἡ ἀνακεφαλαίωση καί συγκεφαλαίωση ὅλων τῶν μεγαλείων πού ἐπετέλεσε ὁ Κύριος γιά νά καλέση τό πλάσμα Του καί πάλι κοντά Του καί νά τό ἐνδύση μέ τήν πρώτη του δόξα καί αἴγλη. Μεγαλεῖα πού ἑρμηνεύουν τό Θεανδρικό πρόσωπο τοῦ Κυρίου καί ζωγραφίζουν τήν εἰκόνα τῆς Κεχαριτωμένης κόρης τῆς Ναζαρέτ.

Ἡ Ἐκκλησία στό πρόσωπο τῆς Θεοτόκου, συνέχισε, ἀναγνωρίζει ἐκεῖνο τό πάναγνο πλάσμα πού ἔφτασε στήν πληρότητα τοῦ σκοποῦ γιά τόν ὁποῖο ὑπάρχει ἡ κτίση: στήν πληρέστερη δυνατή ἑνότητα μέ τόν Θεό καί γι’ αὐτό ὁμολογεῖ πώς εἶναι μεγάλο μυστήριο τό ὅτι ἐνῶ ἀπό γυναίκα κάναμε μοίρα μας τόν θάνατο, ἀπό γυναίκα γεννήθηκε γιά μᾶς ἡ ζωή. Κάθε κτίσμα, κατέληξε ὁ Σεβασμιώτατος, βρίσκει στό πρόσωπό της τήν πύλη τῆς “ὄντως ζωῆς”, τήν θύρα τοῦ Παραδείσου, τόν δρόμο γιά τόν Κύριο καί Υἱό της, γι’ αὐτό καί ἐξ αἰτίας τῆς Κεχαριτωμένης χαίρει σύμπασα ἡ κτίση, ὁ κόσμος τῶν ἀγγέλων καί τό γένος τῶν ἀνθρώπων, καθώς ψάλλομε κατά τή Θεία Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου.

SAM 3090Λοιπόν, τήν Θεοτόκο μεγαλύνοντες, τό μυστήριο τοῦ ὅλου Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ προσεγγίζομε, ἀναγνωρίζοντες ὅτι εἶναι ἀδύνατο ἡ θύρα νά ἀνοιγῆ τῆς Ἐδέμ χωρίς “ἡ κλείς τῆς Χριστοῦ Βασιλείας” καί Μητέρα Του νά συντρέξη σ’ αὐτό τό ἀντάμωμα κτιστοῦ καί ἄκτιστου!